Problematyka badawcza aktualnie podejmowana w Zakładzie:
- teoria stresu,
- stres pracy,
- stres bezrobocia,
- dobór i selekcja zawodowa,
- zarządzanie zasobami ludzkimi,
- polityka personalna,
- psychologia reklamy,
- psychologia konsumenta,
- psychologia menedżera,
- psychologia sportu,
- szkolenie pracowników,
- motywowanie personelu,
- ocenianie pracowników,
- trening umiejętności interpersonalnych,
- funkcjonowanie w warunkach ekstremalnych (lotnictwo, sport, nurkowanie).
Laboratorium Zakładu Pracy i Organizacji
Koordynator: dr Zdzisław Kobos
W ramach działalności naukowej w laboratorium prowadzone są badania:
- predyspozycji osobowościowych do zawodów stresowych;
- mechanizmów psychologicznych efektywnego funkcjonowania operatorskiego;
- kosztu psychofizjologicznego pracy w w warunkach stresowych;
- wpływu pracy zmianowej na zaburzenia rytmów okołodobowych.
W ramach działalności dydaktycznej laboratorium udostępniona jest studentom psychologii i studentom studiów podyplomowych oraz doktorantom.
Wiedeński System Testów
- wersja stacjonarna z bazą 100 testów -
Zadanie z Testu Ravena do badania inteligencji płynnej
Stanowisko badania osobowości, procesów poznawczych
Zadanie z testu badającego orientacje przestrzenną lotników
Koordynator: dr Olaf Truszczyński
W ramach działalności podstawowej są prowadzone badania:
- wskaźników psychofizjologicznych w sytuacjach stresu
W ramach działalności stosowanej mogą być prowadzone badania:
- reakcje fizjologiczne na określone bodźce w kontekście prowadzenia pojazdów, reklamy

Psychogalwanometr Unisar v. 01 oraz pulsometr Geonaute OnRythm 310
Urządzenia znajdujące się w Laboratorium umożliwiają prowadzenie badań oraz treningu w następujących obszarach: EEG, powierzchniowe EMG; przewodność skóry; temperatura; oddychanie; HRV - zmienność rytmu serca. Wszystkie urządzenia są przystosowane do prowadzenia badań zarówno stacjonarnie, w laboratorium, jak i w terenie. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do bardzo szerokiej grupy zarówno osób badanych, jak i też do odbiorców komercyjnych.