ul. Wóycickiego 1/3, budynek 14 01-938 Warszawa pokój 1406 e mail: z.gorska@uksw.edu.pl
|
Zainteresowania badawcze
Psychologiczna analiza pisma ręcznego, projekcyjne metody badania osobowości, metodologiczne problemy badań psychologicznych.
Blog dr Zuzanny Górskiej: zuzannagorska.com
Artykuły popularnonaukowe można znaleźć tutaj
Aktualnie pełnione funkcje
Pozostałe informacje oraz przebieg kariery naukowej można pobrać tutaj
Dydaktyka | Publikacje | Projekty badawcze | Konferencje
|
Rozdziały w książkach
- Górska, Z. (2015). Czy warto uczyć dzieci pisać ręcznie? Przegląd badań. W R. Cieśla (red.), Współczesna problematyka badań dokumentów (s. 89-293). Wrocław: Katedra Kryminalistyki Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Górska, Z., Janicki, A. (2014) Rozpoznawanie poziomu ekstrawertyczności na podstawie charakterystyk pisma z wykorzystaniem algorytmu SVM. W: R. Cieśla (red.), Dokument i jego badania (s. 19-102). Wrocław: Katedra Kryminalistyki Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Górska, Z. (2012). Stabilność i generalizowalność – różne podejścia do rzetelności analizy pisma ręcznego jako narzędzia diagnostycznego. W: Z. Kegel, R. Cieśla (red.), Znaczenie aktualnych metod badań dokumentów w dowodzeniu sądowym (s. 97-109). Wrocław: Uniwersytet Wrocławski.
- Domurat, M., Górska, Z., Kapuściński, M., Lechowicz, M., Martowska, K., Rosińska, P., Szyntar, K., Wakuła, A., Wrocławska-Warchala, E., Wrzosek, J. (2009). God and Mary as the Partners of Man in Spiritual Dialogue. Basic Hope and Emotional Experience in Prayer Groups of Marian Spirituality. W: H. Gasiul, E. Wrocławska-Warchala (red.), Osobowość i religia (s. 160-182). Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
- Górska, Z. (2009) Analiza pisma ręcznego (grafologia) jako metoda badania osobowości i temperamentu. W: A. Kobylarek (red.), Wspólnota i różnica. Interdyscyplinarne studia, analizy i rozprawy (s. 424-446). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Terelak, J.F., Górska, Z., Kowalska, M., Martyński, M., Zub, A. (2007). Nauczyciele. W: J. T. Terelak (red.), Stres zawodowy. Charakterystyka psychologiczna wybranych zawodów stresowych (s. 235-282). Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Artykuły
- Górska, Z., Venturini R. (2016). Scrivere a mano: «reliquia» del passato o abilità necessaria per il futuro? Dislessia. Giornale italiano di ricerca clinica applicativa, 13, 2, 21-26.
- Górska, Z., Janicki, A. (2012) Recognition of extraversion level based on handwriting and support vector machines. Perceptual and Motor Skills, 114, 3, 1-13.
- Górska, Z. (2007) Psychometryczne właściwości analizy pisma ręcznego. Studia Psychologica, 7, 299-315.
|