Publikacje | ks. dr hab. Waldemar Klinkosz, prof. uczelni

KS. DR HAB. WALDEMAR KLINKOSZ, PROF. UCZELNI


ul. Wóycickiego 1/3, budynek 14
01-938 Warszawa
pokój 1420
e mail: w.klinkosz@uksw.edu.pl

Zainteresowania badawcze

Badania z zakresu psychologii różnic indywidualnych ze szczególnym uwzględnieniem problematyki motywacji osiągnięć, cech osobowości, kompetencji interpersonalnych, trudności doświadczanych przez studentów oraz przyjaźni. Podejmowanie prac dotyczących adaptacji testów psychologicznych oraz konstruowanie autorskich metod pomiaru psychologicznego.

Aktualnie pełnione funkcje

Pozostałe informacje oraz przebieg kariery naukowej można pobrać tutaj

Dydaktyka | Publikacje | Projekty badawcze | Konferencje

PUBLIKACJE
Publikacje z Impact Factor
  • Klinkosz, W., Styk, W., Iskra, J., Trzepińska, G. (2023). Fear, loneliness, happiness and mental health in the post-COVID-19 period. A cross-cultural study in a sample of Japanese and Polish university students. Psychology Research and Behavior Management, 16, 2695-2707. https://doi.org/10.2147/PRBM.S414702
  • Lewandowska, K., Klinkosz, W., Styk, W., Kowalczyk, M. (2023). Diversity of binge-eating disorder symptoms is associated with anxiety about getting fat rather than body image: A clinical study of women in Poland. Nutrients, 15(21), artykuł 4572. https://doi.org/10.3390/nu15214572
  • Zmorzyński, S., Styk, W., Klinkosz, W., Iskra, J., Filip, A. A. (2021). Personality traits and polymorphisms of genes coding neurotransmitter receptors or transporters: Review of single gene and genome-wide association studies. Annals of General Psychiatry, 20, artykuł 7. https://doi.org/10.1186/s12991-021-00328-4
  • Styk, W., Zmorzyński, S., Klinkosz, W. (2021). Effectiveness of different types of mental simulation in the weight loss process based on a perseverance study among people with different BMI. Archives of Public Health, 79, artykuł 10. https://doi.org/10.1186/s13690-021-00524-4
  • Styk, W., Klinkosz, W. (2020). The Maze Test: A Computer Tool for Testing Perseverance. Psychology Research and Behavior Management, 13, 1277–1288. https://doi.org/10.2147/PRBM.S271558
  • Styk, W., Zmorzyński, S., Klinkosz, W. (2019). Is body image associated with perseverance? A study among people with normal and increased body weight. Psychology Research and Behavior Management, 12, 851-859. DOI: 10.2147/PRBM.S215440
  • De Bolle, M., De Fruyt, F., McCrae, R. R., Löckenhoff, C. E., Costa, P. T, Aguilar-Vafaie, M. E., Ahn, C., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T. V., Blatný, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T. R., Chan, W., Chittcharat, N., Crawford, J. T., De Lima, M. P., Fehr, R., Ficková, E., Gelfand, M. J., Gulgoz, S., Hřebíčková, M., Jussim, L., Klinkosz, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T. A., Marušić, I., Mastor, K. A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Purić, D., Realo, A., Reátegui, N., Rolland, J. P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Vanno, V., Wang, L., Yik, M., Terracciano, A. (2015). The emergence of sex differences in personality traits in early adolescence: A cross-sectional, cross-cultural study.  Journal of Personality and Social Psychology, 108(1), 171-185.
  • Loeckenhoff, C.E. McCrae, R.R., Chan, W., De Bolle, M., De Fruyt, F., McCrae, R. R., Löckenhoff, C. E., Costa, P. T, Aguilar-Vafaie, M. E., Ahn, C., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T. V., Blatný, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T. R., Chittcharat, N., Crawford, J. T., De Lima, M. P., Fehr, R., Ficková, E., Gelfand, M. J., Gulgoz, S., Hřebíčková, M., Jussim, L., Klinkosz, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T. A., Marušić, I., Mastor, K. A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Purić, D., Realo, A., Reátegui, N., Rolland, J. P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Vanno, V., Wang, L., Yik, M., Terracciano, A. (2014). Gender Stereotypes of Personality: Universal and Accurate? Journal of Personality and Social Psychology, 103, 1050-1066.
  • McCrae, R. R., Chan, W., Jussim, L., De Fruyt, F., Löckenhoff, C. E., De Bolle, M., Costa, P. T., Hřebíčková, M., Graf, S., Realo, A., Allik, J., Nakazato, K., Shimonaka, Y., Yik, M., Ficková, E., Brunner-Sciarra, M., Reátigui, N., Leibovich de Figueora, N., Schmidt, V., Ahn, C., Ahn, H., Aguilar-Vafaie, M. E., Siuta, J., Szmigielska, B., Cain, T. R., Crawford, J. T., Mastor, K. A., Rolland, J. P., Nansubuga, F., Miramontez, D.R., Benet-Martínez, V., Rossier, J., Bratko, D., Marušić, I., alberstadt, J., Yamaguchi, M., Knežević, G., Purić, D., Martin, T. A., Gheorghiu, M., Smith, P. B., Barbaranelli, C., Wang, L., Shakespeare-Finch, J., Lima, M. P., Klinkosz, W., Sekowski, A., Alcalay, L., Simonetti, F., Avdeyeva, T. V., Pramila, V. S., Terracciano, A. (2013). The inaccuracy of national character stereotypes. Journal of  Research in Personality, 47, 831-842.
  • Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., Jussim, L. Löckenhoff, C.E., De Bolle, M., Costa, P.T., Jr., Sutin, A.R., Allik, J., Nakazato, K., Shimonaka, Y., Gakuin, B., Hrebícková, M., Graf, S., Yik, M., Brunner-Sciarra, M., Leibovich de Figueora, N., Schmidt, V., Chang-kyu, A., Hyun-nie A., Womans, E., Aguilar-Vafaie, M.E., Siuta, J., Szmigielska, B., Cain, T.R., Crawford, J.T., Mastor, K.A., Rolland, J.P., Nansubuga, F., Miramontez, D.R., Benet-Martínez, V., Rossier, J., Bratko, D., Marušic, I., Halberstadt, J., hi, M., Kneževic, G., Martin, T.A., Gheorghiu, M., Smith, P.B., Barbaranelli,C., Wang, L., Shakespeare-Finch, J., Lima, M.P., Klinkosz, W., Sekowski, A., Alcalay, L., Simonetti, F., de Psicología, E.,  Avdeyeva, T.V., Pramila, V.S. (2012). Stereotypes of Age Differences in Personality Traits: Universal and Accurate? Journal of Personality and Social Psychology, 103, 1050-1066.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2010). Examination of the relations between the Myers-Briggs Type Indicators and the NEO-4 Personality Inventory in a Polish sample. Psychological Reports, 107(2), 578-586.
  • McCrae, R. R., Terracciano, A., De Fruyt, F., De Bolle, M., Gelfand, M.J., Costa, P.T. Jr., Aguilar-Vafaie, M.E., Ahn, C.K., Ahn, H.N., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T.V., Blatny, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T.R., Chittcharat, N., Crawford, J.T., de Lima, M.P., Fehr, R., Fickova, E., Gulgoz, S., Hrebickova, M., Jussim, L., Klinkosz, W., Knezevic, G., de Figueroa, N.L., Lockenhoff. C.E., Martin, T.A., Marusic, I., Mastor, K.A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Puric, D., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Szmigielska, B., Vanno, V., Wang, L., Yik, M.  (2010). The validity and structure of culture-level personality scores: Data from ratings of young adolescents. Journal of Personality, 78(3), 815-838.
  • De Fruyt, F., De Bolle, M., McCrae, R. R., Terracciano, A., Costa, P. T., Jr., Aguilar-Vafaie, M.E., Ch. Ahn, M.E., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T.V., Blatny, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T.R., Chittcharat, N., Crawford, J.T., Fehr, R., Fickova, E., Gelfand, M.J., Gulgoz, S., Hřebičkova, M., Jussim, L., Klinkosz, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N.,  Lima, M.P., Martin,T.A., Marušić, I., Mastor, K.A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Szmigielska, B., Vanno, V., Wang, L., Yik, M. (2009). Assessing the universal structure of personality in early adolescence: The NEO-PI-R and NEO-PI-3 in 24 cultures. Assessment, 16(3), 301-311.
  • Löckenhoff, C.E., De Fruyt, F., Terracciano, A., McCrae, R.R., De Bolle, M., Costa, P.T. Jr., Aguilar-Vafaie, M. E.,Ahn, Ch., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T., Barbaranelli, C., Benet-Martinez, V., Blatný, M., Bratko, D., Cain, T.R., Crawford, J.T., Lima, M.P., Ficková, E., Gheorghiu, M., Halberstadt, J., Hrebícková, M., Jussim, L., Klinkosz, W., Kneževic, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T.A., Marušic, I., Mastor, K.A.,Miramontez, D.R., Nakazato, K., Nansubuga, F., Pramila, V.S.; Realo, A., Rolland, J.P., Rossier, J., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Smith, P.B., Szmigielska, B., Wang, L., Yamaguchi, M., Yik, M. (2009). Perceptions of aging across 26 cultures and their culture-level associates. Psychology and Aging, 24(4), 941-954.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A., Brambring, M. (2006). Academic achievement of students with visual impairment and their personality. Journal of Visual Impairment and Blindness, 100, 666-675.
  • Terracciano, A., Abdel-Khalek, A. M., Adam, N., Adamovova, L., Ahn, C., Ahn, H., Alansari, B. M., Alcalay, L., Allik, J., Angleitner, A., Avia, M. D., Ayearst, L. E., Barbaranelli, C., Beer, A., Borg-Cunen, M. A., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Budzinski, L., Camart, N., Dahourou, D., De Fruyt, F., de Lima, M. P., del Pilar, G. E. H., Diener, E., Falzon, R., Fernando, K., Fickova, E., Fischer, R., Flores-Mendoza, C., Ghayur, M. A., Gulgoz, S., Hagberg, B., Halberstadt, J., Halim, M. S., Hrebickova, M., Humrichouse, J., Jensen, H. H., Jocic, D. D., Jonsson, F. H., Khoury, B., Klinkosz, W., Knezevic, G., Lauri, M. A., Leibovich, N., Martin, T. A., Marusic, I., Mastor, K. A., Matsumoto, D., McRorie, M., Meshcheriakov, B., Mortensen, E. L., Munyae, M., Nagy, J., Nakazato, K., Nansubuga, F., Oishi, S., Ojedokun, A. O., Ostendorf, F., Paulhus, D. L., Pelevin, S., Petot, J.-M., Podobnik, N., Porrata, J. L., Pramila, V. S., Prentice, G., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.-P., Rossier, J., Ruch, W., Rus, V. S., Sanchez-Bernardos, M. L., Schmidt, V., Sciculna-Calleja, S., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Sineshaw, T., Siuta, J., Smith, P. B., Trapnell, P. D., Trobst, K. K., Wang, L., Yik, M., Zupancic, A., McCrae, R. R. (2005). National character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures. Science, 310, 96-100.
  • McCrae, R.R., Terracciano, A., Khoury, B., Nansubuga F., Kneþeviè, G. Djuric Jocic, D., Ahn, H., Ahn, C., De Fruyt, F., Gülgöz, S., Ruch, W., Arif Ghayur, M., Avia, M.D., Sánchez-Bernardos, M.L., Rossier, J., Dahourou, D., Fischer, R., Shakespeare-Finch, J., Yik, M.S.M., Smith, P.B., Angleitner, A., Ostendorf, F., Halim, M.S., Hřebíèková, M., Martin, T.A., Sineshaw, T., Sekowski, A., Klinkosz, W., Prentice, G., McRorie, M., Flores-Mendoza, C., Shimonaka, Y., Nakazato, K., Mastor, K.A., Barbaranelli, C., Alcalay, L., Simonetti, F., Pramila, V.S., Falzon, R., Lauri, M. A., Borg Cunen, M.A., Calleja, S.S., Pedroso de Lima, M., Bratko, D., Maruðiã, I., Allik, J., Realo, A., Abdel Khalek, A.M., Alansari, B.M., del Pilar, G.E.H., Ojedokun, A.O., Munyae, M., Budzinski, L., Oishi, S., Diener, E., Chittcharat, N., Wang, L., Beer, A., Humrichouse, J., Mortensen, E.L., Jensen, H.H., Jónsson, F.H., Ficková, E., Adamovová, L., Rus, V.S., Podobnik, N., Diaz-Loving, R., Leibovich, N.B., Schmidt, V., Reátegui, N., Brunner-Sciarra, M., Ayearst, L.E., Trobst, K.K., Matsumoto, D., Neubauer, A., Porrata, J., Rolland, J.-P., Petot, J.-M., Camart, N. (2005). Personality Profiles of Cultures: Aggregate Personality Traits. Journal of  Personality and Social Psychology, 89, 407-425.
  • McCrae, R.R., Terracciano, A., Khoury, B., Nansubuga F., Kneþeviè, G. Djuric Jocic, D., Ahn, H., Ahn, C., De Fruyt, F., Gülgöz, S., Ruch, W., Arif Ghayur, M., Avia, M.D., Sánchez-Bernardos, M.L., Rossier, J., Dahourou, D., Fischer, R., Shakespeare-Finch, J., Yik, M.S.M., Smith, P.B., Angleitner, A., Ostendorf, F., Halim, M.S., Hřebíèková, M., Martin, T.A., Sineshaw, T., Sekowski, A., Klinkosz, W., Prentice, G., McRorie, M., Flores-Mendoza, C., Shimonaka, Y., Nakazato, K., Mastor, K.A., Barbaranelli, C., Alcalay, L., Simonetti, F., Pramila, V.S., Falzon, R., Lauri, M. A., Borg Cunen, M.A., Calleja, S.S., Pedroso de Lima, M., Bratko, D., Maruðiã, I., Allik, J., Realo, A., Abdel Khalek, A.M., Alansari, B.M., del Pilar, G.E.H., Ojedokun, A.O., Munyae, M., Budzinski, L., Oishi, S., Diener, E., Chittcharat, N., Wang, L., Beer, A., Humrichouse, J., Mortensen, E.L., Jensen, H.H., Jónsson, F.H., Ficková, E., Adamovová, L., Rus, V.S., Podobnik, N., Diaz-Loving, R., Leibovich, N.B., Schmidt, V., Reátegui, N., Brunner-Sciarra, M., Ayearst, L.E., Trobst, K.K., Matsumoto, D., Neubauer, A., Porrata, J., Rolland, J.-P., Petot, J.-M., Camart, N. (2005). Universal features of personality traits from the observer’s perspective: Data from 50 cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 547-561.
Pozostałe artykuły w czasopismach recenzowanych
  • Klinkosz, W., Iskra, J., Artymiak, M. (2021). Interpersonal Competences of Students, Their Interpersonal Relations, and Emotional Intelligence. Current Issues in Personality Psychology, 9(2), 125–134. https://doi.org/10.5114/cipp.2021.105733
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2020).  Historie życia twórców psychologii jako podstawa zrozumienia ich naukowych koncepcji. Biografistyka Pedagogiczna, 5(1), 137-146. https://doi.org/10.36578/BP.2020.05.05
  • Klinkosz, W., Cichy-Jasiocha, B., Sękowski, A. (2018). Motywacja osiągnięć a osobowość. Badania polskich i niemieckich studentów. Przegląd Psychologiczny 61, 3, 329-346.
  • Styk, W., Iskra, J., Klinkosz, W. (2018). Symulacje mentalne u osób o prawidłowej masie ciała i z nadwagą. Scientific Bulletin of Chełm. Section of Pedagogy, 2, 111-122.
  • Iskra, J., Klinkosz, W., Artymiak, M. (2017). Slow w edukacji czyli powrót do podmiotowości. Scientific bulletin of Chełm - Section of Pedagogy, 1, 11-22.
  • Klinkosz, W., Napora, W. (2015). Style radzenia sobie ze stresem i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów. Studia Społeczne, 12(1), 53-62.
  • Iskra, J., Klinkosz, W., Pawelec, M., Łukasiewicz, J. (2015). Cтpyктypa личнocти  мужчин и женщин [The personality Structure of Women and Men. Struktura osobowości kobiety i mężczyzn]. Becнiк, 3(1), 148-153.
  • Iskra, J., Klinkosz, W., Pawelec. M., Łukasiewicz, J. (2013). Психологические типы  мужчин и женщин (1). Диалог, 3, 44-48.
  • Iskra, J., Klinkosz, W., Pawelec. M., Łukasiewicz, J. (2013). Психологические типы  мужчин и женщин (2). Диалог, 4, 44-47.
  • Gwiazdowska, S., Klinkosz, W. (2012). Motywacja osiągnięć i osobowość mężczyzn uzyskujących stały oraz nieregularny dochód miesięczny. Studia z Psychologii w KUL, 18, 11-26.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2008). The Myers-Briggs typology system and the NEO-4 personality structure  in a Polish sample. W: A. Kuczyńska (red.), Personality and cognitive characteristics in everyday role functioning. Polish Journal of Applied Psychology, 6(1), 53-64.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2008). Pięcioczynnikowy model osobowości a narzędzia pomiaru Wielkiej Piątki. Głos w dyskusji w obronie modelu Big Five. Roczniki Psychologiczne, 11(1), 142-151.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2008). Psychologia ilości, psychologia jakości. Relacje i interakcje, Wrocław, 22-23 kwietnia 2008. Roczniki Psychologiczne, 11(2), 191-193.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2007). System typologiczny Myers-Briggs a struktura osobowości NEO 4. Studia z Psychologii w KUL, 14, 11-23.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2006). H. Schulera i M. Prochaski polska wersja Inwentarza Motywacji Osiągnięć - Leistungsmotivationsinventar (LMI). Czasopismo Psychologiczne, 12, 253-264.
  • Klinkosz, W. (2004). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe (IAS-R). Polskie tłumaczenie kwestionariusza Jerrego S. Wigginsa. Przegląd Psychologiczny, 47(4), 379-393.
  • Klinkosz, W. (2004). Motywacja osiągnięć studentów teologii. Badania z zastosowaniem Inwentarza LMI. W: S.C. Napiórkowski (red.), Lignium Vitae. Rocznik Teologiczny WSD OO. Franciszkanów, 7, 163-178.
  • Sękowski, A., Klinkosz, W. (2003). Powodzenie w studiach osób niewidomych i słabo widzących a niektóre cechy osobowości. Czasopismo Psychologiczne, 9(1), 65-78.
  • Klinkosz, W. (2000). Wybrane konflikty psychologiczne w sytuacji wyboru stanu kapłańskiego. W: S.C. Napiórkowski (red.), Lignium Vitae. Rocznik Teologiczny WSD OO. Franciszkanów, 1, 111-133.
  • Klinkosz, W. (1999). Recenzja książki Willibald Ruch (1998) (Ed.). The Sense of Humor. Exploration of a Personality Characteristic. (Zmysł humoru. Badanie charakterystycznych cech osobowości. W: W. Ruch (red.) (1998), Berlin-New York: Wydawnictwo Mouton de Gruyter,  s. 499). Przegląd Psychologiczny,  42(4), 203-205.
Rozdziały w książkach
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Doświadczenie flow a satysfakcja z życia. Badania studentów psychologii. W: E. Zasępa (red.), Jakość życia człowieka w zdrowiu i w chorobie (s. 29-38). Warszawa: Difin.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2016). Difficulties experienced by students and their resilience. W: A. Lisnik, K. Greňová (red.), Posolstvo Jana Pavla II. 2016: Súčasné výzvy a trendy v... (s. 1094-1102). Ružomberok: Verbum Wydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2016). Students Interpersonal Relationships and their personality. W: A. Lisnik, K. Greňová (red.), Posolstvo Jana Pavla II. 2016: Súčasné výzvy a trendy v... (s. 1132-1140). Ružomberok: Verbum Wydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku.
  • Klinkosz, W. (2015). Interpersonal relationships and achievement motivation of Polish students and professionally active. W: A. Lisnik, K. Greňová, M. Ambrozy (red.), SOCIÁLNE POSOLSTVO JÁNA PAVLA II. PRE DNEŠNÝ SVET (s. 440-447). Ružomberk: VERBUM.
  • Klinkosz, W. (2015). Achievement motivation and personality of people in various occupations. W: A. Lisnik, K. Greňová, M. Ambrozy (red.), SOCIÁLNE POSOLSTVO JÁNA PAVLA II. PRE DNEŠNÝ SVET (s. 448-456). Ružomberk: VERBUM.
  • Klinkosz, W. (2015). Motywacja osiągnięć i relacje interpersonalne pracowników w wieku 50+. W: B.J. Ertelet, J. Górna (red.), Aktywizacja zawodowa osób 50+ wyzwaniem dla rynku pracy (s. 197-208). Częstochowa: Akademia im. Jana Długosza.
  • Klinkosz, W. (2015). Relacje interpersonalne i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów. W:  M. Marmola, A. Wańczyk-Welc (red.), Kompetencje życiowe młodych dorosłych (s. 295-304). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2015). Zadowolenie z życia, motywacja i osobowość. Badania pracowników 50+. W: B.J. Ertelet, J. Górna (red.), Aktywizacja zawodowa osób 50+wyzwaniem dla rynku pracy (s. 91-104). Częstochowa: Akademia im. Jana Długosza.
  • Klinkosz, W. (2014). Wyzwania współczesnej edukacji. Osobowościowe i motywacyjne uwarunkowania osiągnięć szkolnych młodzieży. W: A. Lisnik, K. Grěnová, M. Ambrozy, J. Janičková, I. Franzenowá, K. Čarnogurský (red.), Sociálne poselstwo Jána Pavla II. Pre dnešný  svet. Univerzita ako miesto dialógu (s. 471-479). Ružomberok: VERBUM.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2013). Motywacja osiągnięć a temperament i perspektywa czasowa u uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W: Z. Gaś (red.), Młodzież zagubiona – młodzież poszukująca (s. 125-138).  Lublin: Wydawnictwo Naukowe Innovatio Press.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2013). Prężność a poczucie bezpieczeństwa młodzieży rozpoczynającej studia. W: Z. Gaś (red.), Młodzież zagubiona – młodzież poszukująca (s. 153-170).  Lublin: Wydawnictwo Naukowe Innovatio Press.
  • Klinkosz, W. (2013). Powodzenie szkolne i motywacja osiągnięć uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W:  R. Michalak, M. Wieczorek  (red.), Obrazy dzieciństwa i dorastania. Wybrane problemy teoretyczne i empiryczne (s. 259-276). Poznań: Wydawnictwo Instytut Naukowo-Wydawniczy MAIUSCULA.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2012). Poczucie bezpieczeństwa a jakość życia. Badania studentów. W: B. Bereza i M. Ledwoch (red.), O jakości życia z perspektywy człowieka zdrowego i chorego (s. 6-18). Lublin: CPP Scientific Press.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2012). Sense of security in relation to the psychosomatic disorders in young people. W: B. Sokołowska (red.), Public health in the aspect of modern civilization (s. 194-203). Biała Podlaska: Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II.
  • Klinkosz, W. (2011). Types of Students Achievement Motivation. W: Jaskuła, M., Buszewski, B., Sękowski, A., Zagórski, Z. (red.), Ethics and Humanism  in European Science, Environment and Culture (s. 367-370). Kraków - Lublin - Toruń.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2011). Inwentarze osobowości Wielkiej Piątki. W: W. Zeidler (red.), Kwestionariusze osobowości. Postępy, zastosowanie, problemy (s. 245-276). Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania.
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2011). Ona w XXI wieku czyli jak ją widzą Kobiety mężczyźni. Badania Psychologiczne. W: P. Bury, Z. Dziemianko (red.), Wiele twarzy kobiet – „ona” w tekstach nie tylko medycznych (s. 95-113). Poznań: Instytut Naukowo-Wydawniczy MAIUSCULA.
  • Klinkosz, W.  (2010). Zdolności intelektualne a motywacja osiągnięć studentów. W: A. Sękowski, W. Klinkosz (red.), Zdolności człowieka  w ujęciu współczesnej psychologii (s. 117-138). Lublin: TN KUL.
  • Sękowski, A., Klinkosz, W. (2010). Wprowadzenie. W: A. Sękowski, W. Klinkosz (red.), Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii (s. 9-12). Lublin: TN KUL.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2009). Inwentarz NEO4 i Ustrukturalizowany Wywiad dla Pięcioczynnikowej Teorii Osobowości w poradnictwie zawodowym i praktyce klinicznej. W: J. Siuta (red.), Diagnoza Osobowości. Inwentarz NEO-PI-R w teorii i praktyce (s. 155-174). Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Klinkosz, W., Iskra, J. (2009). Zbieżność podejścia typologicznego Myers-Briggs i struktury NEO4. W: A. Oleszkowicz, P. Zdybek (red.), Psychologia ilości, psychologia jakości (s. 121-132). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.
  • Sękowski, A., Siekańska, M., Klinkosz, W. (2009). On Individual Differences in Giftedness. W:  L.V. Shavinina (red.),  International Handbook on Giftedness (s. 467-485). New York: Springer Verlag.
  • Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. Studia i przykłady (s. 162-189). Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania.
  • Klinkosz, W. (2006). Zachowania interpersonalne młodzieży niedostosowanej społecznie. Badania z zastosowaniem „Interpersonalnych Skal Przymiotnikowych (IAS-R) Jerrego S. Wigginsa. W: M. J. Dyrda, A. Sądek (red.), Agresja i przemoc we współczesnym społeczeństwie (s. 23-29). Siedlce: Stowarzyszenie tutaj teraz.
  • Klinkosz, W. (2004). Wybrane problemy badań nad wybitnie zdolnymi osobami niepełnosprawnymi. W: A. Sękowski (red.), Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań (s. 91-112). Warszawa: PWN.
  • Klinkosz, W. (2002). Specyfika relacji terapeutycznej: psycholog-klient. W:  M. Z. Stepulak (red.), Dylematy etyczno-zawodowe psychologa (s. 185-192). Lublin: TN KUL.
  • Klinkosz, W. (2000). Pojęcie świata u Tomasza z Celano i w Legendach Św. Bonawentury. W:  S.C. Napiórkowski,  J. Łopat (red.), Świat w którym żył św. Franciszek (s. 113-156). Niepokalanów: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów. 
Książki
  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI  H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie uzupełnione. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Klinkosz, W., Iskra, J., Dawidowicz, M. (2017). Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R D. Buhrmester, W. Furman, M.T. Wittenberg i H.T. Reis. Podręcznik. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
  • Klinkosz, W. (2016, 2013). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: Wydawnictwo KUL.
  • Sękowski, A.E., Klinkosz, W. (2016). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe IAS Jerry’ego S. Wigginsa. Podręcznik. Adaptacja polska. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Klinkosz, W., Sękowski, A. (2013). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI  H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Sękowski, A., Klinkosz, W. (red.) (2010). Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii. Lublin: TN KUL.
  • Klinkosz, W. (2003). Sukces akademicki studentów niewidomych i słabo widzących a ich osobowość. Lublin: TN KUL.

Publikacje popularnonaukowe

  • Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckiego życia. Wgląd, 3(9), 7-9. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

 

Copyright © 2024 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach