Grant 2019-1-RO01-KA203-063157

Projekt Partnerstwa Strategicznego ERASMUS+ Promoting social inclusion skills in a post-truth world: A gamified online platform and curriculum (PROMIS) w Instytucie Psychologii UKSW
 
UKSW jest partnerem w projekcie Promoting social inclusion skills in a post-truth world: A gamified online platform and curriculum (PROMIS). Projekt koncentruje się na opracowaniu internetowej platformy i kursu e-learningowego promującego idee integracji społecznej w warunkach internetowej dezinformacji dotyczących równości społecznej i ekonomicznej, zatrudnienia, płci czy rozwoju tożsamości. W projekcie biorą udział badacze z sześciu europejskich krajów oraz organizacja z sektora NGO.
 
W obecnych czasach, gdy zjawisko post-prawdy jest bardzo częste, młodzież w coraz większym stopniu korzysta z informacji pochodzących z niezweryfikowanych i często nieudokumentowanych źródeł, m.in z różnych mediów społecznościowych. Informacje te odnoszą się również do aspektów związanych z integracją społeczną grup defaworyzowanych i zmarginalizowanych, takich jak imigranci, osoby o niskim statusie społeczno-ekonomicznym lub pochodzące z ubogich społeczności, mniejszości etnicznych czy kobiety. Grupy te są często prezentowane w mediach społecznościowych w spolaryzowany, wysoce negatywny sposób, poparty słowami autorytetów, a także negatywnymi cechami im przypisywanymi, wskazującymi na słabość, zagrożenie lub niebezpieczeństwo.
 
Efektem współpracy będzie opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania w zakresie zagadnień integracji społecznej, przygotowanego w oparciu o zasady grywalizacji, dostępnego w formie modułowej platformy e-learningowej. Treść kursu przygotuje zespół badaczy. Przygotowaniem platformy zajmie się instytucja specjalizująca się w nowoczesnych technikach nauczania.
 
Liderem projektu jest Uniwersytet Babes-Bolyai w Kluż-Napoce (Rumunia), a Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie jest członkiem konsorcjum. Ponadto w konsorcjum znajdąją się Uniwersytet w Bolonii (Włochy), Uniwersytet w Bordeaux (Francja), Uniwersytet Techniczny w Kownie (Litwa) i Uniwersytet w Utrechcie (Holandia) oraz organizacja E-Learning Software (ELSO, Rumunia). Idea projektu narodziła się jako efekt udanej współpracy przy projekcie „Innovative Curriculum for Strong Identities in Diverse Europe (INSIDE)”, realizowanego z funduszy ERASMUS+ w latach 2016-2019. W skład polskiego zespołu wchodzą: dr Ewa Topolewska-Siedzik (kierownik), dr Dominika Karaś oraz dr Joanna Świderska.
 
                   
 
Strona internetowa projektu: promis.education
 
 
Pierwsze spotkanie projektu PROMIS na UKSW
 
W dniach 19-20 listopada na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie w ramach projektu Promoting social inclusion skills in a post-truth world: A gamified online platform and curriculum (PROMIS). Przygotowanie zorganizowali pracownicy Instytutu Psychologii UKSW, dr Ewa Topolewska-Siedzik oraz dr Dominika Karaś. Gościliśmy w naszych progach badaczy z Uniwersytetetu Babes-Bolyai w Kluż-Napoce (Rumunia), Uniwersytetu w Bolonii (Włochy), Uniwersytetu w Bordeaux (Francja), Uniwersytetu Technicznego w Kownie (Litwa), Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia) oraz organizacji E-Learning Software (ELSO, Rumunia). 
 
W czasie spotkania badacze omówili strategię realizacji projektu, tworzenia efektów pracy intelektualnej, realizacji wydarzeń projektowych oraz sposobów rozpowszechniania wiedzy o projekcie.
 
 
Intensywny program dla studentów Promoting Social Inclusion in a Complex World (PROS)
 
W dniach 22-28 marca 2021 r., 32 studentów i 18 nauczycieli z 6 krajów spotka się online w ramach intensywnego programu Promowanie integracji społecznej w złożonym świecie (PROS). Przez cały tydzień eksperci w tej dziedzinie będą pomagać studentom z 6 europejskich uniwersytetów w lepszym zrozumieniu wielu aspektów wykluczenia społecznego. Nauczyciele będą także wspierać studentów w doskonaleniu umiejętności pracy z grupami marginalizowanymi. Nasz Instytut reprezentuje piątka studentów oraz dwóch pracowników, dr Dominika Karaś oraz dr Ewa Topolewska-Siedzik.
Program jest częścią partnerstwa strategicznego Erasmus+ Promoting social inclusion skills in a post-truth world: A gamified online platform and curriculum (PROMIS), które skupia następujących partnerów: Uniwersytet Babes-Bolyai (koordynator), Uniwersytet Boloński (Włochy), Uniwersytet w Bordeaux (Francja), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Polska), Uniwersytet Techniczny w Kownie (Litwa), Uniwersytet w Utrechcie (Holandia) oraz eLearning & Software (Rumunia).
 
Autor zdjęcia: Hannah Busing
 
Krótkoterminowe szkolenie kadry dydaktycznej „Innowacyjne metody w nauczaniu o włączeniu społecznym” w ramach projektu PROMIS
 
W dniach 21-24 czerwca 2021 nauczyciele z 6 krajów europejskich spotkali się online na szkoleniu „Innowacyjne metody w nauczaniu o włączeniu społecznym”. Podczas tego wydarzenia nauczyciele poszerzali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania metodologii grywalizacji do opracowywania treści kursów online, wykorzystując nie tylko swoją wiedzę na temat integracji społecznej, ale także wiedzę partnera specjalizującego się w e-learningu. Szkolenie jest częścią Partnerstwa Strategicznego Erasmus+ „Promowanie umiejętności włączenia społecznego w świecie postprawdy: zgrywalizowana platforma internetowa i program nauczania (PROMIS)”, które łączy następujących partnerów: Uniwersytet Babeș-Bolyai (koordynator), Uniwersytet Boloński (Włochy), Uniwersytet w Bordeaux (Francja), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (Polska), Uniwersytet technologiczny w Kownie (Litwa), Uniwersytet w Utrechcie (Holandia) oraz eLearning & Software (Rumunia). UKSW na szkoleniu reprezentowały dr Dominika Karaś oraz dr Ewa Topolewska-Siedzik z Instytutu Psychologii.
 
 
Promowanie włączania społecznego we współczesnym świecie: zgrywalizowana platforma e-learningowa i program nauczania
 
Międzynarodowa grupa badaczy z zespołu PROMIS Erasmus+ Strategic Partnership, opublikowała książkę w wolnym dostępie ”Building inclusive societies by promoting social inclusion and reducing discrimination: Theories, research, and interventions”. Publikacja prezentuje teorie oraz badania dotyczące włączania społecznego grup marginalizowanych takich jaki migranci, mniejszości etniczne, osoby z niepełnosprawnościami oraz o niskim statusie socjoekonomicznym. Aby zapewnić dogłębne zrozumienie wyzwań stojących przed grupami w niekorzystnej sytuacji, książka zawiera również studia przypadków i oparte na dowodach interwencje ukierunkowane na zwiększanie włączenia społecznego.
 
Partnerami projektu oprócz UKSW są: Uniwersytet Babes-Bolyai (Rumunia, koordynator) Uniwersytet Boloński (Włochy), Uniwersytet w Bordeaux (Francja), Politechnika w Kownie (Litwa), Uniwersytet w Utrechcie (Holandia) oraz organizacja pozarządowa eLearning & Software (Rumunia). Więcej informacji o projekcie PROMIS można znaleźć na https://promis.education.
 
 
Copyright © 2024 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach